Livet som mammaledig.

Allmänt / Permalink / 0

Utdrag från en dag som mammaledig. 

Varning till känsliga läsare ;) Vaknade runt 4 för att amma, detta är nästan rutin nu. Ibland somnar jag om. Oftast inte. Inatt, eftersom jag för en gång skull sov utan bh, vaknar jag i en pöl av bröstmjölk. Fresh! Tur jag hade en handduk under mig... Ammar Nils, som när han är mätt, kräks över hela bröstet. Så. Då var det bara att studsa upp, och sticka ner till tvättstugan. Efter detta. eftersom Nisse somnat passade jag på att städa köket och fixa frulle. 06:15 åts frukost framför nyhetsmorgon. Ser samma nyheter om och om igen. Underhåller Nisse, byter blöja, ammar och underhåller honom så gott det går. Och dricker kaffe där emellan. Klockan 10 blev tvätten klar. Inte helt lätt att rodda tvätt med en skrikande bebis. En har ju lärt sig att effektivisera göromål till max :)

Efter detta köpte jag tillbaka lite volvoaktier till en kurs på 123,9. Efter aktieköp och tröstande av gråtande bebis fick jag en lustig känsla av att katten höll på med något fuffens. Och mycket riktigt... han har öppnat dörren och sprungit hela vägen ner till plan 1...

Om en dryg timme ska jag ut och promenera. Valet idag faller nog på söderstråket. Alltså gamla stan-Slussen-Götgatan-Årstaviken-Hornstull-norr Mälarstrand. 

hej svej!

Till top